Op deze pagina treft u een overzicht van de meest gestelde vragen.

  1. Hoe weet ik welk product het beste bij mijn klacht past
    Bij Premed proberen we altijd de juiste wijze van advisering te vinden, die bij u past. Daarom kan u bellen (030-2294399) en/of e-mailen (info@premed.nl) of u kunt via de klachtenwijzer (via de animatie van het menselijk lichaam) of onze uitgebreide categorie en productpagina’s op de site vinden wat bij u behoefte past.
  2. Hoe bereken ik de maat
    Er is geen standaard methode om de maat te bepalen. Elke fabrikant heeft zijn eigen methode bepaald. We geven indien van toepassing op elke product pagina aan, hoe u dit het beste kan doen onder het kopje meetmethode.
  3. Ik heb de verkeerde maat aangeschaft, wat nu ?
    Het snelste is de juiste maat opnieuw bestellen zodat deze snel naar u toegestuurd kan worden. Het verkeerd bestelde product kunt u volgens de retourprocedure (https://premed.nl/klantenservice/retouren-en-omruilen) terug sturen. Dit kan eventueel ook na ontvangst van de tweede brace met de nieuwe maat.
  4. Hoe kan ik betalen
    Er zijn veel manieren om te betalen. U vind hier een overzicht van alle betaalmethodes
    – iDeal voor een directe betaling vanuit uw eigen bankomgeving.
    – Paypal voor een betaling via uw e-mailadres en wachtwoord.
    – Creditcard
    – Bancontact voor vooral Belgische klanten.
    – Giropay
    – Op factuur. Dit is alleen mogelijk voor zorgprofessionals. Wij hanteren een standaard betaaltermijn van 14 dagen. Indien u kiest voor deze betalingsmethode “op factuur”, dan voert Premed Healthcare uit hoofde van zijn gerechtvaardigd belang mogelijk zelf een kredietcheck uit of geeft de voor de verwerking van betalingen verzamelde betalingsgegevens door aan een externe kredietinstelling. U kunt hiertegen op ieder moment bezwaar maken.
  5. Wanneer krijg ik mijn product
    Als u product op voorraad is versturen we tot 16.00 de artikelen direct op vanuit ons magazijn. U kunt de levering in NL en Belgie dan de volgende dag verwachten. Uiteraard kan het bij drukte bij de transporteurs soms langer duren. De eventuele levering naar andere landen duurt langer.
  6. Kan ik mijn product ook ophalen
    Tijdens het bestellen kunt u ook kiezen voor de mogelijkheid afhalen. U kunt uw bestelling dan ophalen, het adres is Sportlaan 14 – 4131 NN VIANEN. Hier is echter geen pin mogelijkheid.
  7. Ik heb mijn product geretourneerd maar het geld nog niet op mijn rekening
    U retourzendingen worden bij Premed altijd snel verwerkt. Hierbij storten we uw geld terug met dezelfde methode als waarmee u betaald heeft (Ideal via Mollie) Dit kan echter een dag duren of als u via een VISA of MasterCard heeft besteld wordt het bedrag teruggestort op uw kaart.
    Als uw geld na 14 dagen nog steeds niet op uw rekening staat, neem dan even contact met ons op en we zullen het gelijk voor u nakijken en oplossen.
  8. Ik heb meerdere producten besteld via achteraf betalen maar wil 1 product retourneren
    (volgt)
  9. Verzendkosten en administratiekosten
    Hieronder kun je zien wat de verzendkosten per verzendtype zijn voor Nederland en Belgie: Standaard € 6,95  (BE € 7,50) : Kleine producten die met de standaard pakketdienst worden verstuurd.
    Medium € 29,- : Massagetafels en kleine cardio-apparatuur
    Pallet € 49,- : Cardio- & krachtapparatuur
    Speciaal (zonder installatie) € 79,- : Behandeltafels
    Speciaal (met installatie) € 119,- : Behandeltafel
  10. Levertijden
    De levertijd bedraagt – als een artikel op voorraad is – 1 a 2 werkdagen. Dus op een werkdag besteld voor 16.00u, wordt het artikel dezelfde dag verstuurd en kan u het volgende dag (of een dag later bij vertraging bij de transporteur) verwachten. Als het artikel niet op voorraad is, dan zullen wij u zsm informeren wanneer dit leverbaar is
    Bestelling in het weekend worden in principe de eerst volgende werkdag verwerkt en besteld bij de leverancier en vanaf dat moment gaat de levertijd gelden.
  11. Annuleren order
    Alle orders die nog niet verstuurd zijn, kunnen kosteloos geannuleerd worden. Uitzondering is een product wat speciaal voor u op maat of met speciale kenmerken (bijv opdruk) voor u is gemaakt. Deze kunnen niet geannuleerd worden zonder dat de kosten, hiervan in rekening worden gebracht.
  12. Ruilen
    Als u een artikel wilt ruilen voor bijvoorbeeld een ander maat, is dat geen probleem. Het snelste is om het nieuwe product te bestellen en het oude retour te sturen. Hierbij kunt binnen de termijn van 2 weken ook wachten tot u beide bestelling heeft ontvangen en gepast. U kunt dan eventueel ook beide zendingen combineren bij het retour sturen.
  13. Retourneren
    U kunt artikelen binnen 14 dagen terugsturen. Uitzondering is een product wat speciaal voor u op maat of met speciale kenmerken (bijv opdruk) voor u is gemaakt.
    Het product kunt u dan – bij voorkeur in zo origineel mogelijke staat inclusief de originele verpakking terugsturen. De kosten hiervan zijn voor u. Indien het product niet is gepast maar gebruikt of het andere verwijtbare beschadigingen heeft, zullen de kosten hiervan verrekend worden met het terug te betalen bedrag.
    Premed zal het bij het retourneren van de gehele bestelling, het volledige aankoopbedrag retourneren. Indien hierbij verzend- en/of administratiekosten zijn berekend zullen deze ook worden vergoed. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw eigen rekening.
    Premed zal het bij het retourneren van een deel van de bestelling, de aankoopwaarde van de geretourneerde artikelen crediteren. Indien hierbij verzend- en/of administratiekosten zijn berekend, zullen deze niet worden vergoed. Indien uw aankoopbedrag oorspronkelijk boven de grens ligt, voor gratis verzenden en door het retour sturen is het deel dat u houdt, lager dan deze grens, zal 5,95 verzendkosten worden ingehouden bij het terugbetalen.
    De verzendkosten van het retourneren zelf zijn ook hier voor uw rekening.
    Voor het afhandelen van de betaling bij een retourzending wordt gebruik gemaakt van dezelfde methode als waarmee u heeft betaald. Via payment provider Mollie of direct via de bank bij een overboeking. Dit zal tussen de 2 en maximaal 10 werkdagen na ontvangst van de goederen worden gedaan.
  14. Vergoeding zorgverzekeraar
    Uw online bestelde brace of bandage kan in sommige gevallen (gedeeltelijk) vergoed worden via uw zorgverzekering.
    Om in aanmerking te komen voor een vergoeding moet u in het algemeen, wel aan een aantal minimale voorwaarden voldoen:
    – U bent in het bezit van een recente verwijzing van een medisch specialist (orthopeed, reumatoloog, , etc.).
    – Het beoogd gebruik is permanent en langdurig (dagelijks, langer dan 6 maanden)
    – Het product wordt niet gebruikt voor sport
    De medische indicatie, het gebruik en de duur hiervan bepalen of u, uw zorgverzekering of uw ziekenhuis voor uw voorziening betaald. Check dit bij uw eigen zorgverzekeraar.
    Wanneer uw brace of bandage vanuit het basispakket wordt vergoed, zal dit worden verrekend met uw eigen risico. Dit kan soms fors duurder uitvallen dan wanneer u dit zelf betaald Controleer daarom altijd vooraf of uw verzekeringsmaatschappij bijvoorbeeld clusterprijzen hanteert, om onaangename verrassingen te voorkomen. Ook kan de vergoeding soms maximaal 75% bedragen van de standaard vergoeding. Controleer dit dus altijd bij uw zorgverzekeraar!
    Als webshop is het niet mogelijk om rechtstreekse contracten met een zorgverzekeraar te hebben. Mocht u toch uw product willen declareren bij uw zorgverzekeraar kunt u het beste vooraf even contact opnemen met onze klantenservice. Helaas zijn er teveel verschillen per artikel en per zorgverzekeraars om hiervan eenduidig advies te kunnen geven Dit kunt u dus beter bij uw eigen zorgverzekeraar navragen.
  15. Transporteurs
    Premed verstuurt in principe met GLS maar kan ook gebruik maken van DHL of DPD of van een andere transporteur bij grotere producten.
  16. Productadvies
    Onze fysiotherapeuten geven advies over het juiste product via de telefoon, e-mail, whatsapp, chat of via onze social media pagina’s. Hierbij kunt u op basis van uw klacht en eventueel advies van uw fysiotherapeut overleggen wat de optimale oplossing is voor uw situatie. Dit kan naast de klacht afhankelijk zijn van de kosten, levertijd, voorkeur, etc.
  17. Garantie
    Uiteraard is op alle aankopen bij Premed.nl de wettelijke garantie van toepassing. Indien het product buiten deze termijn toch gebreken vertoond, zullen wij met u kijken of en wat voor oplossingen er nog mogelijk zijn. Neemt u hiervoor met ons even telefonisch (+31 30 2294399) of per e-mail (info@premed.nl) contact op. Vermeld hierbij graag nog een orderreferentie.

5% korting op je volgende
bestelling!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang direct je kortingscode!

Het inschrijven is niet gelukt! Probeer het nogmaals
Je inschrijving is gelukt!

Geen zorgen, wij hebben net zo'n hekel aan spam als jij. We zullen dan ook nooit je gegevens door verkopen aan derden. Lees hier ons privacybeleid.